Home > Uncategorized > Teh Misai Kucing

Teh Misai Kucing

Lama rasanya tak menulis dalam blog ini. Banyak sangat kekangan tugas dan sebagainya. Hari ini saya hendak berkongsi sedikit pengalaman menggunakan teh misai kucing. Saya mengambil teh ini secara tidak dirancang. Pulang ke rumah ibu di Kuala Kangsar pada Sabtu lepas, saya terlihat teh tersebut ada di atas peti sejuk. Sebelum ini, saya banyak mendengar kebaikan teh ini yang mempengaruhi saya untuk mencuba. Saya pun masak air hingga mendidih dan letakkan 2 uncang teh misai kucing dalam bekas 1 liter. Kemudian saya bersama ibu, isteri dan adik, meneruskan perjalanan ke Baling untuk urusan keluarga. Sepanjang perjalanan, sedikit demi sedikit teh diminum bersama isteri. Kesan pertama, semakin kerap saya rasa hendak membuang air kecil dan ‘urine’ menjadi lebih kuning dari biasa.

Tiba di rumah ibu saudara, 1 liter teh tadi habis diminum. Kemudian isteri saya terus memasak air untuk 1 liter teh yang selanjutnya. Perjalanan diteruskan ke Alor Setar (rumah mentua). Kesan kedua, lenguh badan yang dirasakan sepanjang minggu hilang selepas bangun keesokan harinya. Saya terfikir mungkin kesan teh misai kucing ini. Tetapi saya mengembalikan bahawa sihat dan sakit adalah dari Allah SWT. Teh misai kucing cuma asbab ke arah kesihatan. Setelah pengalaman ini, saya dan isteri terus membeli 2 kotak teh misai kucing jenama POLENS untuk eksperimen yang seterusnya. Selamat Mencuba!!

Di bawah adalah sedikit cebisan dari laman wen POLENS (www.polens.com.my):

Misai Kucing Herbal Tea

POLENS Misai Kucing Herbal Tea is processed and packed under stringent hygiene control that conformed to the latest Good Manufacturing Practice (GMP) standard and certified as HALAL by JAKIM. POLENS Misai Kucing Herbal Tea does not contain caffeine, preservatives, artificial chemicals and additives.

In general, the Malay community has traditionally been taking Misai Kucing as a mean for:

1.   Detoxification and hence the treatment of kidney ailments, bladder stone, urinary tract infection, liver problem, diabetes, rheumatism and gout.

2.   Reducing cholesterol and blood pressure due to its amazing anti-allergic, antihypertensive, anti-inflammatory and diuretic properties.

3.   Neutralizing and cleansing excessive acids and toxins that are constantly amassed in our body system.

Available in 2 gm per tea bag @ 20 tea bags per box

Categories: Uncategorized
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

